February 13, 2012

NEWS


Today I have a very nice announcement to make! Are you ready??
Drum rolls…

After three months, many mails, a lot of waiting (I mean we are all relaxed here, haha) running from office to office and asking I finally got my second semester in Siena confirmed. Which means, five more months in this tiny middle-age city, more international students, more time for friends to come and visit, many tours and photo shoots inspired by the Italian style AND most exciting: watching spring come alive in Tuscany! I can´t wait!

How cool is that?

I totally did not see myself departing just now. There are so many things I still want to find out and so many places which still want to be visited… and I am soo happy that I can stay longer. My Mom is quite scared that I might never come back…

Therefore: after the last exam is over (tomorrow, I hope, you never know for sure….) and before the summer term begins it´s time to go HOME. Have a break. See the family and breathe some German air. Frankly I miss home a bit this time of the year. Probably because I did not go home for the Christmas break but visited my lovely friend Laura (you can see her bridal session here)  in Oklahoma to see her walking down the aisle(for her and her husbands wedding click here).

So Home Sweet Home:
I want to walk the grounds of this cute place again! 





~~~
Heute gibt es gang wunderbare Neuigkeiten die ich mit euch teilen möchte! Bereit??
Trommelwirbel…

Nach drei Monaten, vielen Mails, langem Warten (wir haben ja alle Zeit hier) rennen vom einen Büro zum nächsten, und vielen Nachfragen hab ich endlich mein zweites Semester an der Uni in Siena bestätigt bekommen. Was bedeutet: noch fünf weitere Monate in dieser kleinen mittelalterlichen Stadt, viele weitere internationale Freunde, mehr Zeit für Freunde die vorbei schauen möchten, viele Touren mit der Kamera und italienisch inspirierte Photosessions und am aufregendsten: den Frühling in der Toskana miterleben! Ich kanns kaum erwarten!

Wie cool ist das denn?
Ich hätte mir auch nicht vorstellen können jetzt schon wieder abzureisen. Es gibt noch sooo viele Dinge die ich noch entdecken möchte und so viele Orte die noch erkundet werden wollen… ich bin sehr glücklich weiter hier sein zu können. Meine Mami hat Angst ich komm nie mehr zurück…

Deshalb ist es jetzt auch erst mal an der Zeit, nach dem letzten Exam (Morgen hoffe ich, man weiß hier nie…) und vor dem kommenden Semester nach HAUSE zu düsen. Eine Pause zu machen. Die Familie zu sehen und deutsche Luft zu atmen. Komischerweise hab ich begonnen zu Hause etwas zu vermissen in den letzten Tagen. Was wahrscheinlich nur natürlich ist da ich Weihnachten meine Freundin Laura (Ihr Brautshooting kannst du hier anschauen) in den Staaten, Oklahoma, besuchte, um bei Ihrem „Ja, ich will“ dabei zu sein.

Also `Home sweet home`!
Ich möchte endlich wieder über diese Anlage schlendern. 

No comments:

Post a Comment