March 14, 2012


Every now and then people ask me since when I photograph. It´s kind of hard to fix it on a precise day or time. I got my first camera from my Dady when I turned thirteen or fourteen. So since that I had the highest demand for film in the entire family. Then after one of his travels my father brought home a  digital SLR and it pretty much started from there. I was more often behind than in front of the lens. But since when did I take it more serious? I can tell you pretty precisely. It was during the last spring break in April 2011 I browsed a lot online and through a common friend on Facebook I stumbled across an amazing girl. I saw her profile picture and new, she has the eye for beauty!  -Checked out her blog and fell in love. I loved her work, her style, her writing. So within some days I pretty much soaked in every post there was. I started to check out her fellow photographer friends and I never again stopped reading her posts. I started dreaming big! It was the first time, I had the feeling,  `I could do it´. She worked her way up, she did it. She is awesome. I could do it. I silently kept this thought to myself. Then one evening in May a new found friend, who had not seen more than five pictures, told me. Rici, why not do it?! You could be a photographer! From then on I have traveled my own road of photography. I tried to read more and practice more and this is what I would like to share with you today. I made this decision to read a couple of photography blogs daily. This will be part two – behind the lens.


So today I would like to share with you my very first inspiration: Ampersand Photography! It´s owned by this amazing girl with the eye for beauty. Sarah Danaher. She is awesome! Besides being a great photographer, she is also a believer in God. She shares her thoughts and doubts on her blog. I truly admire her elegant way of intertwining her believe with her work.  So check out her blog! She is my inspiration.





One of my favoritewedding posts, is this one. Because of the light! The outdoor pics are Amazing. And of course the purple scarf!

And one ofmy total favorite engagement sessions is this one. Probably because of all the books and this lovely natural couple.

Of course, there are many more.
I wish you a lovely Wednesday!

~~~

Gelegentlich werde ich gefragt seit wann ich eigentlich fotografiere. Das ist eine schwer zu beantwortende Frage, da es sich schwer auf einen Tag oder eine Zeit festlegen lässt. Meine erste eigene Kamer hab ich von meinem Dady als ich so dreizehn, vierzehn wurde. Seit dem hatte ich den höchsten Verschleiß an Filmen in der Familie. Dann, nach eine Reise, brachte mein Dady eine digitale Spiegelreflexkamera mit nach Hause. Somit begann es also. Von da an war ich mehr hinter als vor der Kamera. Aber von welchem Zeitpunkt an begann ich es ernster zu nehmen?  Das kann ich wiederum ziemlich genau sagen. Es war in der letzten Frühlingspause als ich etwas mehr freie Zeit hatte und so durch Facebook surfe. Da wurde ich durch eine gemeinsame Freundin auf das Profilbild von einer jungen Frau aufmerksam. Ich sah nur dieses eine Bild und wusste, sie hat den Blick für Schönheit! Also hab ich gleich darauf ihren Blog angeschaut und mich verliebt. In ihre Arbeit, ihren Style, ihr Schreiben. Innerhalb von wenigen Tagen hab ich ihren fast ihren kompletten Blog in mich auch gesogen. Ich begann ihre Fotografenfreunde „aus zu checken“ und ich hab seither nicht mehr aufgehört  ihren Blog zu lesen. Ich begann groß zu träumen. Es war das erste Mal das ich das Gefühl hatte, Ich könnte es schaffen. Sie hat sich hochgearbeitet, sie hat´s geschafft. Sie ist unglaublich. Ich könnte es schaffen. Jedoch behielt ich diese Gedanken für mich. Als dann eine neuer Freund im Mai zu mir sagte. Hey warum machst du das nicht?! Du kannst ein Fotograf sein!  Seit dem bin ich auf meiner eigenen Straße der Photography gereist. Ich habe versucht immer mehr zu lesen und zu üben. Und das ist es, was ich heute mit dir teilen möchte. Ich habe die Entscheidung getroffen jeden Tag einige Fotografen-Blogs zu lesen. Das ist der zweite Teil von `Behind the lens“ /Hinter der Linse.

Heute möchte ich mit dir meine aller erste Inspiration teilen: Ampersand Photgraphy. Es ist ein Fotostudio was Sarah Danaher gehört. Sie ist umwerfend. Abgesehen davon, dass sie eine echt tolle Fotografin ist, glaubt sie auch an Gott. Sie teilt darüber auch ihre Gedanken und Zweifel auf dem Blog und ich bewundere Ihre Art. Schau mal auf ihrem Blog vorbei, sie ist meine Inspiration!

Hier ist eine meiner absoluten Lieblingshochzeitsposts: Wegen dem genialen Licht. Die Bilder im Grünen sind der Hammer! Und natürlich wegen dem  lila Schal!

Hier ist eine meiner Lieblingsverlobungssessions. Wahrscheinlich wegen den Büchern ?! und diesem wunderbar natürlichen Pärchen.

Natürlich gibt es noch viele mehr.
Ich wünsche dir einen sehr schönen Mittwoch!








No comments:

Post a Comment