March 5, 2012

So, it was Saturday again and as there were three new members in our Photo walk group in Siena, we decided to go for a photo walk during midday in the city center. What I did not realize when I was planning it, was that there was Giro d´Italia right here in Siena this very day. Most of the streets were blocked and people from outside Siena could not even get close anymore. `What the heck is Giro d`Italia?` you might ask… It´s like the biggest bike race all across this beautiful country. Yes and this time, lucky me, the finish line was not even five hundred meters from my home. Italians in general love their bicyclists. Really! They have high respect for every biker on every however tiny country road. So this was an event for all the small and tall fans. I really enjoyed just being in the middle, while I realized how long it has been since I have practiced sport photography… embarrassing. Anyway, enjoy the tiny selection!!

~~~

Diesen Samstag kamen drei neue Leute zu unserer Fotospazierganggruppe in Siena und deshalb beschlossen wir einen Spaziergang in der Innenstadt zu machen. Was ich überhaupt nicht realisierte war, das Giro d´Italia genau an diesem Tag mitten in Siena war. Die meisten Straßen waren gesperrt und Leute von außerhalb kamen schon seit einigen Stunden nicht einmal in die Nähe der Innenstadt. `Was ist denn jetzt dieses `Giro d´Italia`?` fragst du dich. Das ist so ziemlich das größte Radrennen durch das ganze Land der Sonne. Ja und diesmal war die Zielgerade nicht einmal fünfhundert Meter von meiner Haustür entfernt. Italiener, darf ich mal verallgemeinern, lieben Ihre Radfahrer. Wirklich! Auf jeder noch so kleinen Landstraße wird ihnen sehr respektvoll begegnet. Also dieses Rennen war eine sehr wichtige Sache für die Kleinen und Langen Fans. Mir hat es wirklich sehr gut gefallen mittendrin dabei zu sein, jedoch hab ich mit Schrecken festgestellt wie lange ich schon nicht mehr Sportfotografie geübt hab… peinlich. Wie dem auch sei, hier eine winzige Auswahl, für dich!






Have a sportive week!

~~~

Eine sportliche Woche dir!



No comments:

Post a Comment